|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
BUTY AIR JORDAN X-XVIII
1985 i 1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
Reklama -"100-foot hoop" ("30 metrowy kosz") - pokazuje Jordana w pustym hangarze. Air rozpędza się, wyskakuje i wkłada piłkę do kosza zawieszonego na wysokości 30 metrów. Mike łapie się obręczy i patrzy w dół - "Jakby tu zejść ???".
1996
W tych butach użyto jeszcze więcej włókna węglowego niż w poprzednich. Zastosowano nową poduszkę powietrzną Zoom Air.
Reklama "Frozen moment" pokazuje, jaki wpływ na ludzi ma gra Jordana - wszyscy zamierają w bezruchu podziwiając jego akcje. Czas jakby wolniej płynie.
1997
Reklama - "Challenge me" ("Rzuć mi wyzwanie"). Jordan wyskakuje z linii rzutów osobistych i wkłada piłkę do kosza. W tle słychać jego głos: Wyzwij mnie, zwątp we mnie. Powiedz, że jestem stary. Powiedz, że jestem wolniejszy. Powiedz, że już nie umiem latać. Chcę to usłyszeć !
W innej ("9000 Shots") - Jordan wchodzi do hali United Center i wita się z obsługą.
Chybiłem ponad 9000 tysięcy rzutów w mojej karierze. Przegrałem prawie 300 meczy. 26 razy powierzano mi piłkę w ostatnich sekundach, a ja chybiłem. Zawodziłem wiele, wiele, wiele razy w moim życiu.
(I've missed more than 9000 shots in my career. I've lost almost 300 games. 26 times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I'VE FAILED over and over and over again in my life.
1998
2000 Air Jordan'y serii 15, które zadebiutowały na rynku 11 grudnia 1999 roku, promowała reklama "Overjoyed" ("Zachwycony"). Zaprezentowała ona nowe twarze w "zespole Jordana" - Randy Moss'a z Minnesota Vikings (Pierwszoroczniak Roku 1998 w lidze NFL), Dereka Jetera (mistrz z New York Yankees) oraz Roy'a Jonesa Jr. (bokser - mistrz wagi półciężkiej). Wystąpili również Ray Allen (Milwaukee Bucks) oraz Eddie Jones (Charlotte Hornets). Dla potrzeb reklamy został wykorzystany przebój Stevie Wondera pt. "Overjoyed", który wykonała Mary J. Blige. Cel reklamy: ukazanie radości i satysfakcji, które przychodzą w momencie osiągnięcia ważnego celu. Ma to zainspirować innych ludzi...
2001
Buty promuje reklama "Much Respect" ("Dużo szacunku"), która jest utrzymana w konwencji teledysku. Reżyser - Paul Hunter - jest autorem klipów m.in. "If You Had My Love" Jennifer Lopez, "Fly Away" Lenny Kravitz'a, "Wild, Wild West" Will'a Smith'a oraz "Back to School" zespołu Deftones. Tematem reklamy jest szacunek jaki fani mają dla zawodników, a zawodnicy dla siebie nawzajem, dla możliwości gry i dla swoich fanów. Także dla Michaela Jordana. Jest także o szacunku firmy dla klienta, co objawia się m.in. doskonałą jakością produktów firmowanych przez Michaela Jordana. W reklamie wystąpiły gwiazdy Zespołu Jordana: Ray Allen (Bucks), Michael Finley (Mavs), Eddie Jones (Heat), Derek Jeter (Yankee) oraz Roy Jones Jr. (boks). Jest również sam Jordan.
2002
Air Jordan XVII są sprzedawane w srebrnej walizeczce razem z płytą CD.
2003
Hasłem przewodnim kampanii marketingowej jest "Love" ("Miłość"). Najbardziej charakterystycznymi elementami promocji XVIII serii są 18-stronicowe wkładki dołączone do pism "ESPN The Magazine", "SLAM", "The Source" itd. Prezentują one najważniejsze wydarzenia z kariery Jordana, łącznie z ostatnim sezonem w Wizards. Kampanii mailingowej i imprezom sponsorowanym towarzyszy 18-kołowa ciężarówka podróżująca po USA. Zwieńczeniem kampanii są spoty telewizyjne, w których MJ tłumaczy widzom, czym jest dla niego miłość ("What is love ?"). Buty (Air Jordan I-X) ][ Buty (Air Jordan XI-XVIII) ][ Kosmetyki ][ Książki o MJ'u
|